45 jaar De Hoeve in beeld. Foto: eigen foto
45 jaar De Hoeve in beeld. Foto: eigen foto

45 jaar schoonmaakbedrijf De Hoeve

AALTEN – Schoonmaakbedrijf de Hoeve bestaat 45 jaar. Op 1 februari 1973 richtte Dolf Coenradi het bedrijf op. Sinds die dag kunnen niet alleen de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden worden overgelaten aan het familiebedrijf, ook de jaarlijkse of zelfs twintigjaarlijkse werkzaamheden neemt het bedrijf op zich.

Door Kristel te Bokkel

45 jaar geleden startte Dolf Coenradi schoonmaakbedrijf De Hoeve toen hij werkzaam was bij het schoonmaakbedrijf van zijn zwager en dacht 'dit kan ik zelf wel'. Coenradi: "Ik wilde van kinds af aan al iets voor mezelf beginnen. Ik werd door medescholieren altijd uitgelachen om deze wens, maar je hebt het of je hebt het niet. Het zit in je. Ik heb een tijd in het schoonmaakbedrijf van mijn zwager gewerkt, maar daar dacht ik 'dit kan ik zelf ook wel'. Daarom stapte ik 1 februari 1973 bij de Kamer van Koophandel naar binnen. Toen ze daar vroegen naar de naam van het bedrijf had ik daar nog niet eens over nagedacht. De keuze voor schoonmaakbedrijf De Hoeve was niet moeilijk. Ik kom uit Zuid-Holland en woonde op een boerderij. In Zuid-Holland noemt men dat een Hoeve, dus de keuze was snel gemaakt. Ik begon met ramen wassen bij de knopenfabriek in Bredevoort. Zij waren mijn eerste klant en daarna rolde ik van het een in het ander."

Inmiddels wordt er met een groot en professioneel team van medewerkers schoongemaakt op verschillende gebieden. Johan Coenradi, zoon en opvolger, vertelt: "Ons werkgebied is nog steeds Oost-Achterhoek en bij ons kun je terecht voor de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden, maar ook voor werkzaamheden die maar eens per jaar voorkomen. Of zelfs maar eens per twintig jaar zoals het reinigen van de gevel. De Hoeve is een echt familiebedrijf en dat gevoel willen we ook delen met onze medewerkers."

Hoewel Dolf Coenradi al sinds 2007 met pensioen is, hij is 'niet weg te slaan bij schoonmaakbedrijf De Hoeve'. Hij is nog elke dag in het bedrijf te vinden. "Er is, sinds het bedrijf bestaat, heel wat veranderd. Een bedrijf staat nooit stil. Vroeger maakten we, bij wijze van spreken, offertes op de achterkant van een sigarendoosje. Tegenwoordig gaat alles digitaal." Johan Coenradi vult aan: "Nu komt zelfs 75% van de klanten via het internet bij ons terecht."

In de toekomst wil De Hoeve blijven doen waar het goed in is. Johan Coenradi: "We willen goed blijven doen waar we om bekendstaan. Van daaruit kunnen we ons eventueel verbreden, maar de basis moet goed blijven. We willen het breder trekken. Niet qua werkgebied, maar meer facilitaire vlakken bedienen".

3 reacties
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5221749&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=aaltensnieuws.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=709,712" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>