Betaalbaar dakloos de zomer tegemoet

  Achterhoek Auto

Nu de zon Nederland weer heeft gevonden, sporen de lentekriebels ons aan om erop uit te trekken. Dat kan natuurlijk prima met de dagelijkse auto, maar de paden uit de lanen in wordt nog leuker met een cabriolet. Achterhoek Auto selecteerde 4 daklozen onder de 10.000 euro.

BMW 3-serie cabrio: sportief uitwaaien
U kent wellicht de slogan van BMW: Freude am Fahren. Welnu dat lukt uitstekend met een 3-serie cabrio. In de prijsklasse tot 10mille vallen twee modellen: de E46 en de jongere E93. Wie de oudere variant kiest (2002-2007) krijgt bijna automatisch de beroemde 6-cilinder in lijn erbij. Een juweel van een motor in 2.0, 2.5 en 2.8, zowel qua kracht als qua soundtrack. De E93 is veel geleverd met de 170 pk sterke 2-liter viercilinder. Twee cilinders minder, maar wel een veel moderner uiterlijk.

MINI Cabrio: hippe zonne-aanbidder
Het rijden van een MINI is al hip, laat staan het rijden van een MINI cabrio. En voor maximaal 10.000 euro is een fraaie moderne dakloze versie van het Engelse icoon te vinden. Tot een 170 pk sterke Cooper S aan toe. Kleurcombinaties zijn ook vrijelijk te kiezen: van opvallend rood met zwart interieur tot chique bruin metallic met dito leren interieur. Zo'n new MINI tot 2009 stuurt strak en voelt dankzij het lage wagengewicht even lichtvoetig als zijn Engelse voorvader.

Peugeot 207CC: Franse verrassing
Franse flair, pittige motoren, strakke wegligging die nooit oncomfortabel wordt en… een elektrisch dak van staal! Mooi van de CC-modellen van het merk met de leeuw: je koopt tegelijk een coupe en een cabriolet. Dit maakt zo'n 207CC ook een prima kandidaat om het hele jaar van te genieten. Voor 10mille zijn er meerdere exemplaren van rond 2007 te koop met kilometerstanden onder de 100.000 km, voorzien van allerlei lekkere optiepakketten al dan niet dankzij een actie-model.

Volvo C70 cabriolet: robuust karakter
Binnen het budget past zowel het eerste als het tweede type open C70. Wat beiden gemeen hebben is de robuustheid en dat zie je terug in een wagengewicht dat op kan lopen tot 1600kg. Kies je voor het eerste type, dan is de kap van stof, het latere type heeft een ingenieus klappend stalen dak. Ga je voor de jongste, houd dan wel rekening met forse kilometerstanden. Aangezien het een Volvo betreft hoeft dat geen probleem te zijn. Zeker niet als de onderhoudshistorie bekend is. (BJK)

Reageer als eerste
Meer berichten

Nieuwsoverzicht

Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5221749&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=aaltensnieuws.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=709,712" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>